Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

11 Eylül 2010 Cumartesi

KIYIKÖY/ Dil balığı- Sole Meuniere




Kıyıkoy, Karadeniz sahillerinde Tekirdağ'ın kuzeyinde yarların üstüne kurulmuş küçük bir sahil kasabası... Manzarası, her iki yanından akan nehirleri ve küçük kumsallarıyla insanı hemen tatil havasına sokan bir yer. Hem de Istanbul'a sadece 2,5 saat uzaklıkta. Tekirdağ'da 15 TL olan palamutların 5 TL'ye düştüğünü görebilceğiniz gerçek bir balıkçı koyu. Bu nedenle giderken arabanın arkasını buzluğununuzu koymayı unutmayın. Istanbulluların bu çok rağbet ettiği kasabada sadece bir butik otel var onun da adı Endorfina.. Digerleri sade pansiyonlar. Denize çok düşkün değilseniz bence baharda da son derece keyifli bir yer.. 29 Ekim için planlara konulabililir. Sahilde kayaların üstünde ve kumsalda yürüş yaptıktan ve balıkçıları mendirekte dolaştıktan sonra açılmış iştahla Tevfik'in Yerine oturulur.. Burası bir aile işletmesi gayet samimi.. Aslen kalkan zamanı gidilmesi gereken bu yöreye bizim gibi sezon başında denk düşmüşseniz yiyeceğiniz balıklar, palamut, dil, istavrit, hamsi ile kısıtlı kalabilir. Çiftlik balıklarını saymıyorum.
Ben derhal dil balığının üstüne atladım.. ama tabağınızda Sole
Meuniere (Fransız usulü tereyağınnda kızartılmış dil balığı) bulacağınızı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.




Bildiğiniz unlanmış, kızartılmış balık.. Bir an acaba "mezgit mi yiyorum" diye kuşkulanmadım değil. İstanbuldaki bazı balıkçıların bunu yaptığını duymuştum. Çünkü dilin aksine son derece etli bir balıktı... Ya da biz oldukça iri bir dil yedik..Ama bence değil.. Bunun yanında başlangıçlarda bir
de pavurya ikram ediyorlar.. Dalyan'daki mavi yengeçleri yedikten sonra açıkçası hiç bir pavurya beni açamaz. Ama ben nadir bulunan bir Caretta olmadığıma göre bu pavuryaları da denemeden edemedim. Fena değil! Ama balık çok daha iyiydi.


Giderken Kastro'ya uğramayı ihmal etmeyin. Kıyıköy'e 7 km uzaklıkta olan bu kıyı doğa harikası. Yolda Sertap Erener'in son cd'sinin iyi gideceğiniz düşünüyorsanız yanılabilirsiniz... Arabada müzik zevkini keşvedemediğiniz arakadaşlar olabilir.. Siz siz olun bol cd li yola çıkın... Ve arabada kalan şapkaların üstüne konup kısa günün karının tadını çıkartın!


Bu arada bloğuma resimleri taze taze koyabileyim ve her daim bloguma ulaşabileyim diye bana iphone alan kocama herkesden alkış lütfen.. Siz de bana yorumlarınızı artık rahatlıkla blogum üstünden yazabililirsiniz.. Sevgili izleyicilerime duyrulur!

Tatil halen bitmedi.. haydi moralinizi bozmayın artık! Çok canınız sıkılısa paraya kıyıp "haute couture" balıkçılardan dil balığı alıp evde aşağıdaki Sole Meuniere tarifimi de.. Son dereneyebilirisiniz bu Pazar... Orijinal Bocuse's kitabından...Benim de daha önce bu tarifi pişirmişliğim var..


6 adet orta boy dil balığı ( Bir tarafının derisi soyulmuş)

12 adet maydanoz

Tuz

Taze karabiber

14 yemek kaşığı tereyağ

2 yemek kaşığı bitikisel yağ

1 adet limaon suyu


Balıkları yıkayıp kurulayıın. Maydanozları küçük küçük doğrayın. Balıklara tuz ve biber ekin. Balıkları una bulayın. 4 kaşık tereyağını ve bitikisel yağı tavada eritiniz. Kızınca balıkların soyulmamış derisi yağa bakacak şekilde 5 dk kızartın ve diğer tarafını da aynı şekilde 5 dk kızartın.. Balığı sıcak servis tabağına alın üstüne limon suyu ve maydanoz ekin ve geri kalan tereyağını eritip kahverengi olunca üstüne bölüştürün. Hemen servis edin.... Tabii damar tıkanıklığı probleminiz yoksa.. Ama hayatınızda yediğiniz en güzel balığa hazırlıklı olarak...Gördiğiniz üzere Fransızlar sagğlıklı değil mutlu yemekler yiyerek aslen ömürlerine ömür katıyorlar!! Kocaman, mutlu sofralarınız olması dileğiyle..






1 yorum:

  1. Sayın Tuba Hanım,
    Önce eşinizin iphone alkışı şak şak :)
    Resimleriniz de Kıyıköy'ün güneyi yer almış.Bende Kıyıköy'ün kuzeyi ile blog yazısına eşlik ediyorum. Kıyıköy Kuzey Resimleri

    YanıtlaSil